אבי בלום: "נתניהו רצה להוכיח שהוא 'בעל הבית"

    מהדורת הבוקר No Comments on אבי בלום: "נתניהו רצה להוכיח שהוא 'בעל הבית"

    הפרשן אבי בלום במהדורת הבוקר: "נתניהו רוצה להראות שהוא בעל הבית. זו הייתה דרך לא רעה להוכיח את זה. הבעיה היא שבן גביר יחכה לו בפינה"

    אבי בלום צילום: קול חי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ואיתי גדסי במהדורת הבוקר (רביעי), על המשמעויות הפוליטיות של הסיכול בעזה. "המשבר עם בן גביר לא מאחורינו, אבל ביבי עשה כאן פעולה של 'סיכול והרתעה' גם בתוך הממשלה. הוא העלה את בן גביר על העצים בזמן שידע שאותם מחבלים יחוסלו וכך יכול להראות אחרי זה אתה לא בעניינים. כל הזמן נתניהו דואג להדליף שהוא לא מכנס את הקבינט כי בן גביר מדליף".

    "נתניהו רוצה להוכיח שהוא בעל הבית ולהראות למרכז שהוא התמתן", אמר בלום. "ראינו במי הוא מקיף את עצמו אתמול. שר הביטחון שהוא כמעט פיטר, הרמטכ"ל שלפי נתניהו לא פעל מספיק נגד הסרבנות וראש השב"כ שהזהיר מפני החקיקה המשפטית".

    "המבט שלו בסוף מופנה לאמריקאים", הוסיף. "הם רואים בחבירה לבן גביר וסמוטריץ' חצית קו אדום והוא מראה להם 'אני מנהל את העניינים'".

    על חוסר התיאום מול בן גביר: "בוודאי שהוא היה יכול לרמוז לו שיש פעולה בדרך וזה לא היה מודלף. אבל כולם יודעים שהממשלה הזו נכפתה על נתניהו. הוא לא רצה את בן גביר וסמוטריץ' משני צידיו והוא רצה לברוח מהרושם הזה ומבעיות הרפורמה המשפטית. הוא יצא למהלך ארוך טווח".

    "תחכום תמיד היה הצד החזק שלו", אמר עוד הפרשן. "הוא רוצה להראות שהוא בעל הבית. זו הייתה דרך לא רעה להוכיח את זה. הבעיה היא שבן גביר יחכה לו בפינה".



    0 תגובות